2010. augusztus 12., csütörtök

IFLA Congress Gothenburg 2010



Kedves Bogi!

Augusztus 10-15. között Göteborg ad helyet az IFLA (International Federation of Library Associations and Institutions) Konferenciának. A villamosokon rózsaszín tábla hirdeti az eseményt a következö felirattal: Libraries are really important for developing childrens´ reading skills. Ebböl is látszik, hogy ez egy gyerekcentrikus ország.
Szerintem fantasztikus, hogy most 3000 könyvtáros tanácskozik Göteborgban, a világ minden tájáról.
Néhány kollégám önkéntesként (a szabadsága terhére) segít a szervezésben.
Kedden Tuve kerület könyvtárában dolgoztam. Ezen a napon a résztvevöknek lehetöségük volt könyvtárakban látogatást tenni. Tuvébe 13 könyvtárost vártak. Közülük 2 jelent meg a találkozó helyszínén, de sebaj, hiszen elég sokan lekésték a vidéki városokba induló kirándulóbuszokat. Így aztán olyanok jöttek el a könyvtárba, akik máshová jelentkeztek eredetileg.
Tuvébe a következö országokból érkeztek könyvtárosok: Dél-Afrika (3), Szingapur (3), Jamaica (2), USA (2), Anglia, Norvégia, Botszvana, Vietnám, Barbados.
Az egyik szingapuri könyvtáros elmondta nekem, hogy náluk a bevásárlóközpontban van a könyvtár, mert az emberek sokat vásárolnak, és így a könyvtárat is megtalálják.
A tuvei könyvtárosok igencsak kitettek magukért: volt könyvtárbemutató, majd svéd szenvicstorta, kávé, csokoládé - élö zene kíséretében.
Este hazafelé menet a városközpontban, miközben a villamost vártam, összetalálkoztam Németh Mártonnal a Széchényi Könyvtárból. Hiába, kis város ez.
Márton a blogján követi nyomon a konferencia eseményeit.

Sok-sok üdvözlettel:

Melissa

Nincsenek megjegyzések: