2009. augusztus 20., csütörtök

A svéd Iris Kiadó hangoskönyv díja


Kedves Bogi!

Rohamosan közeledik a Göteborgi Könyvvásár. A kiadók különféle programokkal készülnek, és ott lesz az írótársadalom színe-java.
A stokholmi Iris Kiadó honlapján felfedeztem, egy díjat osztanak ki a legjobb hangoskönyvnek. Ök ugyanis hangoskönyveket adnak ki, föleg gyengénlátóknak. A honlapról megtudtam, hogy ök jelentették meg a világ elsö hangoskönyvét 1986-ban. Olvasni ugyanis nemcsak a szemünkkel, hanem a fülünkkel is lehet. Itt Szendvicsországban pedig rendkívül népszerüek a CD-könyvek.
Nos, a kiadók 52 hangoskönyvet jelöltek, s ezek közül 7 maradt bent a versenyben. Ha kíváncsi vagy rá, melyik ez a hét - s ugye kíváncsi vagy? - ITT megnézheted, söt bele is hallgathatsz. Van köztük néhány igazán kiváló. Itt jegyzem meg, hogy John Ajvide Lindqvist Låt den rätte komma in (Engedd be az igazit) címü vámpíros könyvéböl film is készült, ami a második volt az angol filmtoplistán, amikor áprilisban Londonban jártam. A könyvet még nem olvastam, de a gyerekeknek nagyon tetszett az iskolában, ahol tavasszal dolgoztam. Talán mostmár inkább meghallgatom.

Üdvözlettel Göteborgból:

Melissa






Nincsenek megjegyzések: