2009. július 31., péntek

A Rabén&Sjögren Kiadó öszi katalógusa

Kedves Bogi!

Két hónap múlva itt a Göteborgi Könyvvásár. Erre minden kiadó új könyvekkel készül. Nézegetem a Rabén&Sjögren Kiadó (Astrid Lindgren itt dolgozott, és a müvei is itt jelennek meg) öszi katalógusát. Érdemes belepillantani, már csak az illusztrációk, könyvborítók miatt is, hiszen látható, mi most a trend Szendvicsországban.
ITT lapozhatsz bele.
A katalógus szerint izgalmas ösz elött állunk, mert egy csomó jó könyv jelenik meg. A svéd blogok máris írni kezdtek az újdonságokról. A katalógusban található könyvek egy része már bekerült a könyvesboltokba és a könyvtárakba, egy részük még kiadásra vár. Néhányat már én is kölcsönöztem. De lássuk csak, mit szeretnék elolvasni a Rabén&Sjögrén újdonságai közül?
Joanna Rubin Dranger: Nell-sorozata
Erre azért vagyok kíváncsi, mert Joannát az összel hallottam elöadást tartani. Ö tanítja az illusztrátorokat Stockholmban a Képzömüvészeti Egyetemen. Joannának ügynöke van, s ö intézte el, hogy a Rabén&Sjögrén kiadja ezt a hat könyvböl álló sorozatot.
Pija legújabb könyve minden bizonnyal nagy siker lesz. Biztos vagyok benne, hogy felkerül a topplisták élére.
A könyv témája: egy óvodás korú kislány a barátnöjénél tölti az éjszakát.
Maud Mangold: Vilma i vättarnas värld (Ezt éppen most olvasom.)
ITT olvashatsz bele.
Ez a könyv egy új sorozat elsö kötete, és a manók világába kalauzol el bennünket. Vilma vidékröl egy kis manót hoz magával a hátizsákjában, aki az eltünt lány unokatestvérét keresi a városban. Ahhoz, hogy Vilma segíteni tudjon a keresésben, néha öt is manóvá változtatják.
A könyv illusztrációi a magyar közízlésnek is megfelelnek. Azt hiszem.
Åsa Lind: Slumpens bok (A véletlenek könyve)
Åsa Lind szeretett és a kritikusok által elismert író. Írásait filozófia mélység jellemzi.
A három lányról szóló detektívregény-sorozat hetedik része. (Még egy lesz.) Ezt a sorozatot nagyon szeretem, mert Petter annyira okosan ír. Ö az egyik kedvenc svéd íróm.
Ennek a könyvnek már olvastam az elsö fejezetét, és roppantul izgalmas. A könyvesboltban találtam, külön füzve, reklámként. Imádom az angol illusztrációkat.
Katarina von Bredow: Bara inte du
Katarina rendkívül népszerü a kamaszlányok körében. Szerelmes regényeket ír. A könyv a húszéves Emmáról szól, aki a barátnöje fiújába lesz szerelmes. Tehát újra tiltott szerelem a téma.
Johanna elözö könyvéröl, Min typ brorsa, korábban már irtam a blogon. Nagyon kíváncsi vagyok az új könyvére is, ami megint egy feelgood regény. És irtó jó a borítója is.
100% horror
Mårten könyveit is nagyon szeretem. A horror ugyan nem az én müfajom, de megpróbálom továbbképezni magam. Hiába, nem ezen nöttem fel.
Ez a könyv egy sorozat második kötete.
Bogikám, amint látod, nem fogok unatkozni az összel. És ez csak egy kiadó!

Üdvözlettel:

Melissa








Nincsenek megjegyzések: