2009. június 27., szombat

Dóka Péter: Az ellopott zsiráf


Kedves Bogi!

A héten néhány kiadóban jártam Budapesten. A Mórában elbeszélgettünk Dóka Péterrel. A legtöbb gyerekkönyv tekintetében egyezett a véleményünk. Mármint, hogy melyik a nagyon jó és melyik kevésbé sikeres. Bár szerintem Az anyu én vagyok jobb, mint a Petepite, még akkor is, ha az utóbbi díjat nyert. Persze Péter elismerte, hogy nem szakértő lányregények terén. Érdekes, hogy a svéd kritikusok azt szokták írni, hogy a lányok mind lányos, mind fiús könyveket olvasnak, míg a fiúk nem olvasnak lányregényeket.
Dóka Péter ideadta nekem Az ellopott zsiráf című könyvét. Kérdeztem, milyen. Azt mondta, jó. Igaza lett.
Talán úgy jellemezhetném a leginkább, hogy ez egy kedves történet. És ízig-vérig magyar! Detektívregény 10-12 éves gyerekekről sok-sok humorral. Nekem különösen a regény eleje és vége tetszik, ahol a könyv írója, a 12 éves Barnabás az olvasóhoz szól.
Most pedig újra könnyű dolgom van, hiszen kitűnő leírást találtam a könyvről a Sulineten.
Azért azon egy kicsit elgondolkodtam, hogyan is lehet ellopni egy zsiráfot helikopterrel az állatkertből úgy, hogy azt senki észre ne vegye. De hát a gyerekirodalomban minden lehetséges. Na meg az életben is.
Dóka Péter Az ellopott zsiráf című könyve is kiváló nyári olvasmány. Bátran javaslom megvételre külföldi magyarok számára. Remélem, hogy a stockholmi Nemzetközi Könyvtár is megvásárolja.

Üdvözlettel Békéscsabáról:

Melissa

Nincsenek megjegyzések: