2009. március 1., vasárnap

John Bauer varázslatos mesevilága


Kedves Bogi!

A könyvesboltban bóklászva felfedeztem, hogy a Bonnier Carlsen Kiadó végre megint megjelentetett egy klasszikus mesegyüjteményt, John Bauers förtrollande sagovärld címmel.
John Bauer (1882-1918) az egyik legismertebb svéd illusztrátor. Generációk nöttek fel misztikus képein, amelyek a sötét svéd erdöt, ahol sok mesebeli troll él, kiválóan ábrázolják. A legismertebb képe talán a Tuvstarr királykisasszony.

Sok-sok üdvözlettel:

Melissa


1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Melissa!

Lenne hozzád egy kérésem, mivel látom, hogy nagyon sok kisgyerekeknek szóló könyvet olvastál. Nemrég vágtam bele egy sepciális programba http://mentorprogram.eu, amely a mélyszegénységben élő, főként cigány gyerekeknek nyújt segítséget. Lenne egy olyan ötletem, hogy felolvasó délelőttöt rendeznénk az alsósoknak, tudnál valamit ajánlani? Nekem is számos kedvenc gyerekkori olvasmányom van, de attól tartok, ezeknek a gyerekeknek más kellene. Tapasztalatból tudom, hogy azok a legjobb ifjúsági művek, amelyek saját problémáikkal szembesítik őket, vagy azonosulhatnak a főhőssel. Itt a legnagyobb problémák: alkoholizmus, válás, verés, drog, börtön, stb... Nincsenek olyan gyermekirodalmi művek, amelyek ezekről beszélnének? Én még nem találkoztam ilyennel a könyvespolcokon itthon, de biztosan kell lenniük, vagy mégsem?
Amúgy ezeket a gyerekeket egy "integrációs program" keretében (magyarul, kellett a középület más célokra) tették át egy speciális iskolából "átlagos iskolába", legtöbbjük demotivált, csalódott.