2009. február 17., kedd

Stieg Larsson: A tetovált lány

2010-07-13, 2010-08-25

Most, hogy a filmet Peperóniában is bemutatják, sokan olvassák ezt a bejegyzést. Talán arra kíváncsiak, jó-e a film. Mostmár én is láttam, és nyugodtan mondhatom, nem okoz csalódást. Mind a három mozifilm nagyon jó, söt a 6 részes svéd tv-filmsorozat is.
Persze, az amerikaiaknak nem elég jó, ök még egyszer megfilmesítik. A hollywoodi változatban nem Noomi Rapace játsza majd Lisbeth Salander szerepét. Ugyan felkérték rá, de nemet mondott, mert úgy gondolta, készen van ezzel a szereppel.
Az amerikai filmben Kalle Blomkvist szerepét Daniel Craig játsza majd, Lisbeth Salader szerepét pedig a csaknem ismeretlen Rooney Mara. A filmet Stockholmban forgatják majd.

Mindenkinek jó szórakozást!

Kapcsolódó cikk: Millenniumserien

2009-02-17

Kedves Bogi!

Ez itt újra a reklám helye. Ma az összes svéd napilap közölte, hogy tegnap volt a sajtókonferenciája a Män som hatar kvinnor (Férfiak, akik gyűlölik a nőket) című svéd filmnek. A film Stieg Larsson világsikerű Millennium-trilógiájának az első részéből készült.
Amint azt a göteborgi Metróban olvasom, 6 országban lesz a film premierje a tavasszal. A svéd mozi 13 ezer mozijegyet adott el eddig a premierre. A filmet 10 ország vette meg.
A könyveket eddig 10 millió példányban adták el a világon. A könyv kiadási jogát 40 ország vette meg.
Örömmel közölhetem, hogy az Animus Kiadó honlapján mostmár megtalálható a hír, hogy a könyv A tetovált lány címen március elején jelenik meg Peperóniában. Én is megvettem a trilógiát, pedig könyvtárosként nagyon kevés könyvet vásárolok. Persze azért vártam az árleszállításig.
Szóval hamarosan itt a könyv mindazok örömére, akik már nagyon várják.

Üdvözlettel Göteborgból:

Melissa

Stieg Larsson Millennium-trilógiájáról ITT írtam korábban.
A Stieg Larsson élettársával készült interjú ITT olvasható, Ki örökli Stieg Larsson vagyonát? címmel.




A két föszereplö: Michael Nyqvist és Noomi Rapace



1 megjegyzés:

Unknown írta...

A trilogia masik ket könyvet is megfilmesitettek, összel mennek majd a mozikban. 2010 tavaszan pedig a tv-ben adjak le az egesz sorozatot 12 reszben. A sorozatban lathatoak lesznek a mozifilmekböl kihagyott jelenetek is.