2008. július 13., vasárnap

Gabriela Futová avagy egy szlovák gyerekkönyvíró

Kedves Bogi!

Pozsonyban járva elsősorban Gabriela Futová könyveire lettem volna kíváncsi. Sajnálatomra azonban a pozsonyi könyvesboltokban (7-ben nézelődtem) alig véltem felfedezni egy-egy könyvét, amin igencsak elcsodálkoztam.
Hiába, hozzá vagyok szokva, hogy a göteborgi könyvesboltok nem átallják a svéd gyerekkönyvírók műveit (a régieket is, nemcsak az újakat) reklámozni, propagálni és megpróbálni eladni. Úgy látszik, Gabriela Futová nem lesz próféta a saját hazájában. Pedig tudom, hogy kitűnő könyveket ír, amiket a gyerekek nagyon szeretnek. Akkor vajon miért nem kapni őket a székes fővárosban? Hmmm ...
Szerencsére ezek közül egy magyarul is olvasható Jobb anyukát akarok címmel, kitűnő fordításban. Az eredetit sajnos nem volt alkalmam olvasni, mert nem jutottam hozzá.
A svéd gyerekkönyvekben is gyakori téma, hogy a gyerek nem elégedett a szüleivel. Gabriela Futová ötletes történetében egy másodikos kislány próbál jobb anyukát találni.
Látom a neten, hogy ezt a könyvet a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár gyerekoldala is ajánlja. Itt még bele is lehet olvasni. Nemcsak könyvtárosok, hanem gyerekek is ajánlanak könyveket olvasásra ezen a honlapon.
Gabriela Futováról még elárulom, hogy Eperjesen könyvtáros.

Minden jót!

Melissa

Gabriela Futová: Jobb anyukát akarok

Itt lapozhatsz bele a neten.

Leírás:
"Ma kaptuk meg a bizonyítványt. A mama szépen felöltöztetett, de közben össze is vesztünk egy kicsit. Sehogy se volt hajlandó belemenni, hogy nejlonharisnyát vegyek fel. Szerinte anélkül is megsülök, akkora a hőség. Igen ám, de a rádióban azt hallottam, hogy egy igazi nő nem jár harisnya nélkül. Még akkor sem, ha kint harminc fok van. Márpedig én igazi nő akarok lenni. Legalábbis ma. Ezen a nagy napon..." - kezdődik a történet.

Fülszöveg:
- Eljöttem otthonról. Nem akarok már vele lenni! - Katka, tényleg egyedül hagytad a mamádat? Nem lesz szomorú? - Na és? Én is szomorú voltam, amikor nem vett nekem kutyát! --- A szülők túl szigorúak, igazságtalanok? Néha legjobb volna világgá menni, jobb anyukát keresni! Katka elég elszánt ahhoz, hogy ezt meg is próbálja. Kalandjai során sokféle anyukát megismer. Vajon mit szól hozzájuk?


3 megjegyzés:

Läsaren írta...

Arbete mitt i sommarsemestern? Jag kan inte läsa det som står men det ser bra ut! Forsätt med detta!

Läsaren írta...

Vem är författarinnan? Varma hälsningar

Névtelen írta...

Gabriela Futová är en slovakisk författarinna som skriver väldigt bra böcker för barn. En av dem är övarsatt till ungerska: "Jag vill ha en bättre mamma".
Jag skriver mest om svenska barnböcker pa ungerska.

Hälsningar,
Melissa