2007. december 28., péntek

Szegedi Katalin avagy egy magyar illusztrátor

Kedves Bogi!

Örömmel olvastam Szegedi Katalin könyvajánlóját a Csodaceruza honlapján. Nemcsak azért, mert nincs rá lehetőségem, hogy nap mint nap bemenjek egy magyar könyvesboltba, és így magam nézzek szét, hanem azért is, mert szakértő szemmel kalauzol bennünket a képeskönyvek birodalmában.
Amikor az ősszel egy barátom először írt nekem Szegedi Katalinról, mindjárt kíváncsi lettem, hogy vajon itt a mi göteborgi kerületi könyvtárban megtalálom-e valamelyik könyvét. Ahogy Katalin honlapját nézegettem, felfigyeltem rá, hogy az első gyerekkönyv-illusztrációi külföldön jelentek meg. Nagyon kíváncsi lettem, vajon miért. Azután találtam egy riportot, amely bemutatja őt. Itt olvasható:
http://www.papiruszportal.hu/site/index.php?lang=1&f=&p=32&n=462
Így aztán választ kaptam a kérdésemre. A könyvtárunkban pedig nem kis meglepetésemre megtaláltam Alexandra Bizi Flabelino című könyvét Szegedi Katalin mesés képeivel svéd nyelven. A Lindskog Kiadó (www.lindskogforlag.se) jelentette meg. Ugyanaz a kiadó, amelyik Martin Widmark mesekönyvét is kiadta. De nemcsak ezen a honlapon található együtt Szegedi Katalin neve egy svéd szerzőjével, hanem a General Press Kiadó (www.generalpress.hu) honlapján is. Hiszen ők adják ki Sven Nordqvist Pettsonról és Findusról szóló könyveit is.
Látom, hogy Szegedi Katalinnak 2007-ben 4 könyve is megjelent. Ha majd nyáron újra otthon járok, feltétlenül megnézem őket. Azt hiszem, nem fogok csalódni.

Sok szeretettel üdvözöllek az esős Göteborgból,

Melissa


Ps.: A magyar blogomra érkezett egy megjegyzés. Így szól:
Nekem is nagy kedvencem Szegedi Katalin, legutóbbi írásaink/könyvajánló róla:
http://www.papiruszportal.hu/site/index.php?lang=1&f=&p=1&n=1798
http://www.papiruszportal.hu/site/index.php?lang=1&f=1&p=5&n=1749
LG szerkesztö, Papiruszportál

Köszönöm az információt!

Nincsenek megjegyzések: